Veils- Egy jó hazai

Veils- Egy jó hazai

Minden horgász módszernél kulcs fontosságú kérdés a csali, hiszen a siker egyik alapvető feltétele, hogy a felszerelés ezen eleme tökéletes legyen. Pergetés vonalon számomra a wobblerek nagyon nagyon fontosak, mert eszméletlen hatékonyak tudnak lenni, szinte egész évben. A paletta hihetetlen széles és változatos szóval van lehetőség bőven a horgász és a halak számára is szemezgetni a kínálatból. Gyártók vannak rengetegen, kicsik és nagyok is. Lengyelország például számos kisebb előállító manufaktúrával büszkélkedhet, ami nekem mindig valamiért közelebb állt a szívemhez, mint a nagy markentinggel megtámogatott, tömeggyártásban a világra ömlő termékek. Ezert is döntöttem úgy, hogy helyet kap itt most egy személyes(viszonylag) új kedvenc. Egy jó hazai!

Alig egy éve ismerem és került a kezembe az első pár darab ilyen csalim. Képekről is nagyon mutatósak voltak, de élőben még inkább.




Természetesen amint vízpartra jutottam velük, egyből sorra próbáltam mindent. Kíváncsi voltam a mozgásukra és azok stabilitására. Hamar kiderült melyik típusnak milyen körülmények fekszenek leginkább. A színeket illetően aztán főleg nem tudtam belekötni egyik darabba sem. Nyugtázva tehát, hogy látszólag minden rendben a fahalakkal, már csak az igaziak véleménye volt kérdés...

A flotta


Több, egymástól teljesen eltérő helyen próbálgattam tehát őket. A szinte teljesen érintetlen vad víztől az egészen intenzíven terhelt, már már agyon horgászott pályákig. Az eredmény ami született az nem más, mint az azóta is egyre erősödő bizalom... Sajnos néhány darab már csatában elesett. Volt akit első megakasztott(nemtudom mekkora) harcsája vitt magával és akadtak olyanok is akiket csuka lopott el onnan ahol előtte balin jött vagy domolykó. Hiába, ez már csak egy ilyen játék.

Sajnos az első érdeklődő magával vitte, de azért az a negyed óra pumpálta az adrenalint...
Mivel jó ideje nincs annyi lehetőségem horgászni, mint amennyit szeretnék, ezért minden típust még nem volt időm rendesen kiismerni. Amelyeket viszont igen, azokat bátran állítom csatasorba a favorit helyeken a legígéretesebb időszakokban.

Egyik első kedvenc, lassú és gyors bevontatásra is hatékony

Mivel leginkább rapid pecákra korlátozódott a horgászat nálam egy ideje ezért elsősorban a balin és domolykó fogások a számottevőek. Csuka és harcsa téren pedig a szerencse eddig a halakkal volt, bár ez azért relatív, ha arra gondolok, hogy csalival a szájukban léptek meg...

Adott pár szebb domit aztán csuka áldozata lett
Az 5cm balin mágnes
Ilyenkor ajándék az egy ágú...
Mivel szinte mindegyik forma jól kezeli a gyors pecát, így folyóvizi használatra is tökéletesek. Eleinte féltem, hogy a terelő lapkák mennyire törnek és mennyire stabilan rögzítettek, de ezzel eddig még nem volt gondom. Pedig azért csattantak már párszor köves parton csorgás közben.

Néha nem csak a parton...
Nagyon sekély vízben, kavics vagy márga padon sem ment tönkre, még rángatós vezetésnél egyik erre alkalmas darab sem.

De halat viszont adott
Akiben bíztam


Mindent egybe vetve, nagyon bizakodó vagyok az őszi szezont illetően és biztos vagyok benne, hogy nem ez az első lesz az utolsó bejegyzés ezekről a csalikról! Üdv és görbüljön :)
Következő
« Prev Post
Előző
Next Post »
0 Megjegyzés

A bejegyzések és a képek a blog szerkesztőjének tulajdonát képezik! . Üzemeltető: Blogger.